A Borg-Warner automata nyomatékváltó működése
A fokozatokat fékszalagok, egy többtárcsás kapcsoló és egy egytárcsás kapcsoló biztosítja.
A turbina a koszorúkereket forgatja, a bolygókeréktartó vagy a másik bolygómű koszorúkerekét, vagy a kimenő tengelyt h
N:
A kapcsolást működtető berendezéshez nem jut olaj.D1: Az olaj kapcsolja a 2.és a 3.fékszalagot => a fékszalagok az 1.és a
2.
bolygómű napkerekét rögzíti.D2: Az olaj a 3.fékszalagot és a többtárcsás kapcsolót kapcsolja => a többtárcsás
kapcsoló rövidre zárja a 1.
bolygóművet.A 3.fékszalag a 2.
bolygómű napkerekét rögzíti.D3: A 3.fékszalag és a többtárcsás kapcsoló egyaránt be van kapcsolva.
Bekapcsol a közvetlen kapcsolatot adó egytárcsás kapcsoló is.
A 2.
bolygómű egy egységként forog, amelyet a szabadonfutó biztosít.L: A 2. és a 3.fékszalaghoz jut olaj és lezáródik a nyomásszabályzóhoz vezet
ő út.Ennek következtében a váltó nem tud felkapcsolni a következ
ő fokozatba.Ennek akkor van szerepe, amikor az autó hegymenetben közlekedik,
különösen lefele jövetkor, ugyanis az L fokozat bekapcsolásável valósítható
meg a motorfék hatás.
R: Olaj jut a 1.fékszalaghoz, ami a bolygókeréktartót rögzíti, valamint a 2.bolygóm
űkoszorúkerekét egyaránt. A bolygókeréktartó rögzítésével hozzák létre a
fordító áttételt(
a kimenőtengely forgásiránya más, mint a motor forgási iránya)Az 1.
bolygómű napkereke hajtja a 2.bolygómű napkerekét.P:
Egy kilincsműves szerkezet van bekapcsolva, amely megakadályozza a kimenőtengely forgását.vissza a tartalomjegyzékhez