A Borg-Warner automata nyomatékváltó működése

A fokozatokat fékszalagok, egy többtárcsás kapcsoló és egy egytárcsás kapcsoló biztosítja.
A turbina a koszorúkereket forgatja, a bolygókeréktartó vagy a másik bolygómű koszorúkerekét, vagy a kimenő tengelyt h
ajtja.

N: A kapcsolást működtető berendezéshez nem jut olaj.

D1: Az olaj kapcsolja a 2.és a 3.fékszalagot => a fékszalagok az 1.és a

2.bolygómű napkerekét rögzíti.

D2: Az olaj a 3.fékszalagot és a többtárcsás kapcsolót kapcsolja => a többtárcsás

kapcsoló rövidre zárja a 1.bolygóművet.

A 3.fékszalag a 2.bolygómű napkerekét rögzíti.

D3: A 3.fékszalag és a többtárcsás kapcsoló egyaránt be van kapcsolva.

Bekapcsol a közvetlen kapcsolatot adó egytárcsás kapcsoló is.

A 2.bolygómű egy egységként forog, amelyet a szabadonfutó biztosít.

L: A 2. és a 3.fékszalaghoz jut olaj és lezáródik a nyomásszabályzóhoz vezető út.

Ennek következtében a váltó nem tud felkapcsolni a következő fokozatba.

Ennek akkor van szerepe, amikor az autó hegymenetben közlekedik,

különösen lefele jövetkor, ugyanis az L fokozat bekapcsolásável valósítható

meg a motorfék hatás.

R: Olaj jut a 1.fékszalaghoz, ami a bolygókeréktartót rögzíti, valamint a 2.bolygómű

koszorúkerekét egyaránt. A bolygókeréktartó rögzítésével hozzák létre a

fordító áttételt(a kimenőtengely forgásiránya más, mint a motor forgási iránya)

Az 1.bolygómű napkereke hajtja a 2.bolygómű napkerekét.

P: Egy kilincsműves szerkezet van bekapcsolva, amely megakadályozza a kimenőtengely forgását.

vissza a tartalomjegyzékhez