A kétütemü benzinmotor

Egy működési ciklus: a főtengely egy körülfordulása= két dugattyúlöket=360o

az égéstérben zajló folyamatok

Sürítés:

a dugattyú felső része elöször az átömlő- majd a kipufogócsatornát zárja, majd összesűriti a beszívott keveréket.

(8...12 bar)

Gyújtás:

a beszivott keveréket

e=6...11-re összesűríti.

A gyertya a felső holtpont elött meggyújtja a keveréket.

Égési

csúcsnyomás: 25...40 bar

Égési csúcshőmérséklet: 2000-2500 celsius fok

Égés:

Energiaátalakítás mechanikai munkává.

A kipufogócsatorna nyitása utánaz elégett gáz kiáramlik(előkiömlés).

A visszamaradó gáz nyomása: 0,1...0,3 bar

Kiáramlás:

Az elősűritett keverék az átömlőcsatorna nyitása után a kipufogógázt a kipufogócsatornába nyomja.

Torlónyomás:0,2..0,4 bar

A kipufogógáz hőmér-séklete:1000...1200 celsius fok

a forgattyúházban zajló folyamatok

előszívás:

a forgattyúházban bekövetkező térnövekedés miatt

-0,2..-0,4 bar

nyomáscsökkenés lép fel.

szívás:

a dugattyú alsó része szabaddá teszi a szívórést.

Keverék áramlik be

elősűrítés:

A dugattyú alsó része zárja a szívórést, ezért a beszívott keveréket

0,3..0,6 bar-raelősűríti.

átömlés

a dugattyú alsó része nyitja az átömlőcsator-nát. Az elősűritett keverék átáramlik az égéstérbe.

A kétütemü Otto motor öblitési rendszerei:

vissza a tartalomjegyzékhez