A kétütemü benzinmotor
Egy működési ciklus: a főtengely egy körülfordulása= két dugattyúlöket=360
oaz égéstérben zajló folyamatok | |||
Sürítés: a dugattyú felső része elöször az átömlő- majd a kipufogócsatornát zárja, majd összesűriti a beszívott keveréket. (8...12 bar) | Gyújtás: a beszivott keveréket e=6...11-re összesűríti. A gyertya a felső holtpont elött meggyújtja a keveréket. Égési csúcsnyomás: 25...40 bar Égési csúcshőmérséklet: 2000-2500 celsius fok | Égés: Energiaátalakítás mechanikai munkává. A kipufogócsatorna nyitása utánaz elégett gáz kiáramlik(előkiömlés). A visszamaradó gáz nyomása: 0,1...0,3 bar | Kiáramlás: Az elősűritett keverék az átömlőcsatorna nyi tása után a kipufogógázt a kipufogócsatornába nyomja.Torlónyomás:0,2..0,4 bar A kipufogógáz hőmér-sékl ete:1000...1200 celsius fok |
a forgattyúházban zajló folyamatok | |||
előszívás: a forgattyúházban bekövetkező térnövekedés miatt -0,2..-0,4 bar nyomáscsökkenés lép fel. | szívás: a dugattyú alsó része szabaddá teszi a szívórést. Keverék áramlik be | elősűrítés: A dugattyú alsó része zárja a szívórést, ezért a beszívott keveréket 0,3..0,6 bar-raelősűríti. | átömlés a dugattyú alsó része nyitja az átömlőcsator-nát. Az elősűritett keverék átáramlik az égéstérbe. |
A kétütemü Otto motor öblitési rendszerei: